كتبت : مريم يعقوب

أثار الموسيقار خالد محمد علي سليمان، شقيق الفنانة أنغام، حالة كبيرة من الجدل في الآونة الأخيرة، وذلك عقب أن كتب منشورًا له عبر حسابه على موقع التواصل الاجتماعي فيس بوك، يكشف خلاله مدى تضرره من عائلته، واتهامهم بقتل شقيقته غنوة حيث قال:”أهلي وعيلتي واكلين حقي وبينكروه.. وماجدة بتشحت من الناس وبتبتذنا بحجة أحمد وياسين.. ماجدة السبب في موت غنوة وعندي الدليل القاطع.. أسكت؟!،أقسم بالله العظيم وحق جلال الله مفيش سكوت تاني.. مفيش عنف بس فيه قسوة للآخر.. تدوني حقي أو اقتلوني زي ما قتلتوا غنوة بالظلم وبتقتلوا ياسين بالبطئ.. ده أنتوا عالم كفرة.

اختتم منشوره قائلًا: لو ضاع مستقبلي برضو مش هسكت تحبسوني أو تسقعوني برضو مش هسكت هسكت لما تقتلوني.. لآخر نفس مش هسكت.. غالب ومغلوب.

حرص عدد كبير من متابعي الموزع الموسيقي، خالد محمد علي سليمان على التعليق على ما نشره منذ ساعات من هجوم شديد على عائلته حيث علق متابعي “خالد” على حسابه الرسمي بموقع “فيس بوك” قائلين: “”اللي ليه حق مش بيضيع، ربنا يرحمك يا غنوة، إن الله لا يضيع أجر من أحسن عملا، الف رحمة ونور عليها غنوة الله يرحمها معلش حبيبي محدش بيختار أهله”.

 

قال الموسيقار محمد علي سليمان : “ربنا يهديه هو بيقول كده من عصبيته، علشان فيه شوية خلافات بسيطة، ومش هقول غير ربنا يهديه”.