كتبت : مريم يعقوب

شارك الفنان حمو بيكا مؤدى المهرجانات جمهوره بفيديوهات عبر خاصية القصص القصيرة في حسابه على انستجرام احتفالا بعيد عن زواجه الثالث.

ظهر حمو بيكا و زوجته شمس وهما يمسكان الشماريخ و اطلوا بإطلالتين الأولى باللون الأحمر والثانية باللون الأبيض ، كما ظهر وهو يعطي زوجته هدية من المشغولات الذهبية وسط احتفال الأقارب والأصدقاء.

علق حمو بيكا على الفيديو، قائلا:” إنهاردة يوم مميز جدا بالنسبالي .. عشان النهاردة بحتفل معاكوا بيوم جوازي التالت ،و عايز اقول لشريكة حياتي ، كل سنة و انتي معايا و كل سنة و انتي عيدي ، و العمر كله مع بعض ، يا وش السعد و الهنا عليا”.

استطرد حمو رسالته قائلاً:”اتجوزا يا جماعة ، الجواز حلو اوي و الله ، الجواز حلو طول ما انت مختار صح ، و اللي يقولك ” شر لابد منه ” قوله لا ، هو خير و خير كبير اوي و وقتها ربنا بس اللي بيسهلك امورك كلها جدد نيتك مع ربنا بنية ” العفاف “ و هتلاقي ربنا يسيرلك امورك”.

يذكر أن الفنان حمو بيكا كان قد تعرض للإيقاف من قبل نقابة المهن الموسيقية هو والفنان عمر كمال وذلك بسبب قيامهم بغناء أغنية “أنتي معفنة” والتي تحتوي على كلمات مهينة للمرأة، و تغريمهم بمبلغ 50 ألف جنيه كلًا منهما، ولكن تم الرفع عن الإيقاف في شهر سبتمبر الماضي حتى يعود لمزاولة نشاطه الغنائي مرة آخرى.