كتبت : مريم يعقوب

تعرضت الفنانة المغربية بسمة بوسيل طليقة الفنان تامر حسني و ام اولاده لهجوم لاذع بسبب فيلا تامر حسني في الساحل الشمالي
كان الهجوم من أحد المتابعين على تطبيق تويتر بسبب بقائها في فيلا تامر حسني رغم وقوع الطلاق بينهما رسمياً في أبريل الماضي.

وسخرت بسمة بوسيل في ردها من الهجوم الذي شنه المتابع عليها من خلال تعليق قال فيه: “عايشة في فيلا تامر حسني في الساحل ليه؟ مفيش دم ولا كرامة دا مش بيت القاهرة ولا ولاد عشان يبقى بيت الزوجة دا بيت للمصيف في الساحل”.

ردت بسمة بوسيل بكلام واضحا و معبرا وقالت: “الفيلا أصبحت ملكي يارب ميجلكش سكتة قلبية بعد ما عرفت”.

يذكر ان الثنائي تامر و بسمة حرصوا كل الحرص للظهور بصورة ايجابية للتأكيد على اظهار صورة محترمة و ودودة للناس على الرغم من وقوع الطلاق بينهم.

قام الفنان تامر حسنى بكتابة بوست على صفحته الشخصيه بانستجرام موضحا : “ملاحظ إن في بعض التعليقات كل ما أنزل موضوع أغنية أو هزار معاكم، بعض الناس بيربطوه بحياتي الشخصية، ده غلط يا جماعة، أولًا مش أنا اللي ممكن أعمل كده، رغم الظروف الحالية.. مازلت أكن لبسمة كل الحب والاحترام”.

أستطرد تامر حديثه قائلا:
“ده غير إن هي شاركتني في اختيار أغانيا ومهما يحصل دي في دمي وأم أولادي وعلاقتنا كويسة جدًا دلوقتي ولو طلبت عنيا مش هتأخر، تاني حاجة أنا بحب أهزر معاكم دايمًا من يوم طلوعي لو في أغنية أو نكتة حلوة أو إفيه حضر في دماغي أنا على طبيعتي معاكم، ثالث حاجة الفنان الحقيقي اللي بيعبر عن مشاعر كل الناس في كل حالاتهم”.

واكدت بسمة على كلام تامر حسني قائلة: يا تيمو انت كمان عندي زي ما انا عندك،ربنا يوفقك في شغلك دائما.