كتبت :أميرة خالد
أنهت الفنانة  أنغام والفنانة شيرين عبد الوهاب الشائعات المتداولة حول وجود خلافات بينهما بعد حفل “صوت مصر” الذي أُقيم في المملكة العربية السعودية.
وفي تصريحات صحفية، أكدت أنغام أنه لا يوجد أي خلاف بينها وبين شيرين، وأنهما تبادلتا رسائل تهاني على تطبيق “واتساب” بعد نجاح الحفل. وقد كشفت أنغام عن نص الرسالة التي أُرسلت من قبل شيرين والتي جاء فيها: “مساء الخبر يا حبيبة قلبي.. أنا شيرين.. لما تفضى في أي وقت كلميني علشان عايزة أباركلك على الجمال والعظمة.. صوت مصر وصوت الوطن العربي كله.. تستاهلي كل خير”.
بدورها، ردت أنغام على رسالة شيرين قبل مغادرتها السعودية بعد حفلها الناجح، حيث قالت في رسالتها: “يا شيري عاملة إيه يا حبيبتي .. الله يبارك فيكي يا حبيبتي تسلمي لي.. أنا في المطار طالعة الطيارة وراجعة القاهرة.. عايزة أشوفك يا بنتي وحشتيني.. يا رب تكوني بألف خير يا حبيبة قلبي.. بوسيلى البنات”.

 

 

من جهتها، ردت شيرين على رسالة أنغام بالقول: “يا حبيبة قلبي توصلى بألف سلامة يا رب .. وأنا كمان عايزة أشوفك ونفسى أتكلم معاكي.. بس اللي حصل إمبارح حاجة تفرح كده.. وأقل من قيمتك على فكرة.. أنت قيمتك أكتر من كده بكتير.. أنا فرحت قوى إن في السعودية يعملولك حاجة زي كده.. بس المفروض في كل حتة بتغني فيها يتعملك كده.. فألف ألف مبروك.. وربنا يديم عليكي يا رب نعمة الصوت الحلو.. والصحة ويخليلك عيالك.. ويزود رزقك ويعوضك عن كل حاجة وحشة حصلت في حياتك”.
هذه التصريحات تأتي لتبين أن العلاقة بين الفنانتين إيجابية وصداقتهما قائمة، وأن الحفل الناجح في السعودية كان فرصة لتقديم التهاني والدعم المتبادل بينهما.