كتبت: مريم يعقوب

خطفت الفنانة الشابة نورين أبو سعدة الأنظار اليها فى الأيام الماضية، بعد تصدرها من خلال أغنيتها الشهيرة «قماصة»، والتي انتشرت بشكل واسع خلال الفترة الماضية، وانتقد البعض لها لأن كلمات الأغنية لا تلائم الفن والذوق العام.

نشرت الفنانة نورين ابو سعدة فيديو عبر حسابها الشخصي بالتيك توك حيث ردت على مهاجميها قائلة:” أغنية بصباصة عملتها من 3 سنين، وكلمات بصباصة قماصة أنا كنت متأكدة إنها هتبقى ساوند، بس تقريبًا وقتها كان التيك توك كان لسه بيعمل ساوند على قصة فيروس كورونا وطلع معايا حق، يا جماعة كله يسمع كلامي من هنا ورايح”.

تابعت حديثها ردا على الانتقادات التي تعرضت لها بسبب الاغنية:” في موضوع بيطرح إن هو ده خلاص الفن اللي بينتشر اليومين دول، أنا عايزة أتناقش في النقطة دي لأني أنا أكتر واحدة بتنتقد كل حاجة وفاهمة وجهت النظر، بس هو بيبقي إحساس وهدف ولو أنا عايزة أغلّس على حد هيكون بالطريقة دي، علشان كدة هي اشتغلت الأغنية والهدف منها كان للفرفشة وتخلي الواحد عايز يتحرك أو يغيظ بالإحساس ده”.

كانت آخر أعمال الفنانة الشابة نورين أبو سعدة مشاركتها في مسلسل “مسار إجباري” بطولة أحمد داش وعصام عمر والذي عرض في موسم دراما رمضان الماضي 2024.