كتبت : أميرة خالد

تداول رواد مواقع التواصل الاجتماعي، أنباءً عن الشخصيات المشاركين في مسلسل المداح الجزء الخامس، والتي منها الفنان يوسف الشريف، والفنان شريف منير، والفنانة مي عز الدين، دون تصريحًا رسميًا من صناع العمل عن الانتهاء من كتابة السيناريو، أو الافصاح عن أبطال الجزء الجديد بجانب الفنان حمادة هلال.

وليد أبوالمجد يرد على الجمهور بشأن أبطال «المداح 5»

ورد وليد ابو المجد، مؤلف العمل، على التوقعات التي يتداولها الجمهور عن المسلسل، عبر حسابه الرسمي «فيسبوك»؛ قائلًا: «هى الاخبار اللى كل شوية الاقيها عن المداح دى من نجوم معانا وما شاء الله ماضيين باسامي الشخصيات! ده غير إعلانات الكاستنج اللى كل شوية بتتعمل.. عايز اسأل سؤال بس والله ..انتوا بتتكلموا عن المداح بتاعنا؟».

وأضاف أبوالمجد مازحًا: «انا بتضحكنى اوى البوستات اللى بتحكى تصور للجزء الخامس وناس ترد عليهم تقولهم لأ مش حلو ده شوفوا فكرة تانية، احنا أن شاء الله هنعمل الجزء السادس على طول».

واختتم أبوالمجد مزاحه مع متابعيه؛ قائلًا: «معانا يوسف الشريف، وكريم عبدالعزيز، والاستاذ يونس شلبى الله يرحمه».

 

 

 

 

أبطال مسلسل المداح 4

يذكر أن شارك في «المداح 4»، كل من: حمادة هلال، فتحي عبدالوهاب، سهر الصايغ، خالد سرحان، هبة مجدي، دنيا عبدالعزيز، حنان سليمان، صبحي خليل، ودياب، وحمزة العيلي، وصفاء جلال، وهلا السعيد، محمود عامر، مي سليم، من تأليف أمين جمال ووليد أبوالمجد، وإخراج أحمد سمير فرج.