كتبت: مريم يعقوب

حرص الإعلامي محمود سعد على توضيح رأيه في ظهور نجاة الصغيرة في حفل joy awards والذي تم إقامته في السعودية بمدينة الرياض على مسرح أبو بكر سالم، كاشفا موقفه من الأجر الذي تقاضته نجاة خلال الحفل.

ظهر محمود سعد في مقطع فيديو عبر حسابه الرسمي بموقع «فيسبوك»، وقال: « نجاة الصغيرة فاكهة في مجتمعنا العربي، ولما طلعت قالوا دي خدت نص مليون دولار، دا السقف بتاعكم يعني؟!».

أضاف محمود سعد قائلا: «إيه نص مليون دولار ده؟ كمان بيقولوا خدت 250 مليون جنيه، وهو ما يعادل الـ 5 مليون دولار تقريبًا، رقم مش كبير خالص على نجاة، تاخد زي ما تاخد فنانة كبيرة وراحت غنت في حفلة من حقها تاخد فلوس، هي راحت تشارك في حاجة فن، راحت تؤدي عمل مقابل مادة، وكل واحد بياخد فلوس حسب قيمته ، أنا بحب الفنانة نجاة لكن بقول مكنش ينفع تطلع كدة، كانت تطلع تقعد على كرسي وتغني أفضل، لكن تقف وتحرك بوؤها وتغني بلاي باك مش قيمة نجاة الصغيرة، لكن ربما تكون حابة تطلع تقف على المسرح تاني، وتشوف احتفال الناس بيها دا من حقها».

عادت نجاة الصغيرة لتظهر بإطلالة من الزمن الجميل، على المسرح، بعد سنوات من الابتعاد، حيث كانت مفاجأة حفل joy awards، وغنت أغنية «أنت تروح وتمشي وأنا أسهر مانمشي»، في أول ظهور لها بعد غياب طويل ، و حرص المستشار تركي آل الشيخ على صعوده على المسرح ليقدم لها الشكر على حضورها حفل joy awards، ووقف كل من في المسرح من أجل تقديم التحية للفنانة نجاة.