كتبت : مريم يعقوب

ظهرت الفنانة نجلاء بدر بملامح متغيرة في مهرجان القاهرة للدراما، مساء الخميس، في مدينة العلمين الجديدة،وبدا أنف نجلاء بدر أصغر حجمًا من المعتاد، وتساءل متابعوها على منصات التواصل الاجتماعي فيما إذا كانت خضعت لعملية تجميل.

علقت الفنانة نجلاء على تصريحات الفنانة مادلين طبر، المثيرة للجدل عن الزعيم عادل إمام، والتي أدلت بها بشأن اختفاء الزعيم وعدم سماح أسرته له بحضور تكريماته وآخرهم في المهرجان القومي للمسرح.

قالت نجلاء مستطردة على هامش حضورها فعاليات مهرجان القاهرة للدراما بدورته الثانية: “نتمنى للزعيم عادل إمام الصحة ومش معقول وهو قاعد في البيت يبقى ملك للناس، يمكن هو مش عايز يشتغل أو مش عايز يظهر دلوقتي”.

تابعت بدر قائلة: لازم نحترم خصوصيته زي ما هو احترم مشاعرنا خلال الفترة اللي فاتت، إحنا مرحمناهوش وهو وسطنا، ارحموه وهو بيرتاح وقاعد وسط أسرته اللي اتحرم منها سنين.

انتقدت أسرة عادل إمام لعدم سماحهم للبعض برؤيته والاطمئنان عليه داعية إلى اقتحام الفيلا الخاصة به: “الرقم اللي كان الزعيم بيرد عليه لما كان بصحته مبقاش يرد عليه، ورامي ابنه مبيردش خالص طيب نتطمن على الزعيم إزاي؟ لازم نقتحم الفيلا، والناس اللي اقتحموا بيته وعرفوا يعملوا له عيد ميلاد برافو عليهم وده المهم.

ردت نجلاء بدر على انتقادات غلاء أسعار الساحل قائلة: الساحل الشمالي مناسب لكل الفئات وكل واحد يروح الشاطئ المناسب ليه، وقصة أن في شواطئ غالية ده موجود في كل العالم ،اللي مش مناسب ليا مايرحش، ومش شرط اروح عند المنطقة دي وانتقدها، الساحل بيخاطب كل الفئات، مناسب لمعيشتك روح، مش مناسبة متروحش، المهم تتبسط.