كتبت :مريم يعقوب

اثارت الفنانة شيرين عبد الوهاب الجدل بعد ظهورها الأخير قبل إحيائها حفلا غنائيا في دبي،، وخاصة انها أول عودة لها بعد حل أزمتها الأخيرة مع زوجها الفنان حسام حبيب.

وعبرت شيرين عن سعادتها بالعودة إلى جمهورها مجددا حيث اعتذرت عن اختفائها طوال هذه الفترة بسبب الظروف النفسية التي تعرضت لها وحاجتها لفترة نقاهة.

ظهرت شيرين بوزن زائد وتبدو على ملامحها علامات الإرهاق والإجهاد وتغير طفيف في طبقة صوتها مما أثار قلق جمهورها ممن اتخذوا من موقع Twitter منصة للتعبير عن آرائهم.فمنهم من أعرب عن قلقه لظهور شيرين الأخير بزيادة وزن قائلا “معرفش ليه انا وممكن ناس كتير بتعشق شيرين عبد الوهاب مش مبسوطة بظهورها الاخير وهي بتتكلم ونفسها ال فيه مشكله وشكلها ال مش فاهم ليه هي مصممة تظهر كدا دي كانت قوية جدا وبتخاف علي مظهرها وعنيده ومحدش بيقدر عليها هيفضل عندي أمنية انها ترجع زمان مع اني بدأت افقد الامل ده”.

وقالت أخرى”مش مرتاحة لظهور شيرين عبد الوهاب المفاجئ ده دايما بيبقي في مصيبة وراها.بينما وجه آخر نصيحة لها قائلا ” تماشى مع الوقت وانسى ما مضى أو فات طبب جراحك بنفسك واعتني بك دوم”
وطالبتها أخرى بالتركيز في الغناء فقط قائلا “شيرين عبد الوهاب حلوة وهي بتغني بس غير كده مش عايزة اعرف حاجه”وسخر آخر من احتمالية انفصالها عن حسام حبيب قائلا “يارب تكون الدبلة ضاعت ومتلاقيهاش تاني”.


والجدير بالذكر ان الفنانة شيرين عبد الوهاب قد وصلت إلى دبي مؤخرا، حيث انه من المقرر أن تحييي حفلا غنائيا يوم اليوم الجمعة 28 إبريل

وفي أول تصريحات لها بعد وصولها إلى دبي قالت شيرين: مبسوطة إني رجعت لحياتي، السمكة رجعت للبحر، وانتظروا كل جديد، وفي مفاجأة كبيرة بعد أيام في دولة كبيرة، الناس وحشتني أكثر ما أنا وحشتهم”.

تحدثت شيرين خلال المقابلة عن الفترة الماضية في حياتها قائلة: “أنا لو كنت إتأخرت على جمهوري فهي كانت ظروف نفسية أكبر مني، وكان الاختفاء جزء من نقاهة محتاجة لها من سنين، أنا باشتغل من وأنا سني 13 سنة، و25 سنة مشهورة، وده كان كبير عليا، كانت سنين حلوة كلها نجاحات وتنوع في البلاد اللي غنيت فيها، وكنت محتاجة أجازة بجانب ظروفي النفسية، لكن الحمد لله كجزء كبير تعافيت، وأكيد في لسه شوية حاجات نفسية تاعباني”.