كتبت:أميرة خالد

تصدر اسم الفنان أحمد سعد تريند مواقع التواصل الاجتماعي ومحرك البحث جوجل، خلال الساعات الماضية، بعدما كشف كواليس تعرضه للسرقة في أوروبا، بسبب عقد ألماظ، ظهر به في عدد من الصور، مؤكدًا أنه يمتلك هذه الأشياء فقط لأنه فنان، وأنه لو كان يمتهن بمهنة عادية مااستطاع شراء تلك الاكسسوارات الباهظة الثمن، كما كشف أحمد سعد في تصريحات مع عمرو أديب، خلال برنامجه «الحكاية»، عبر شاشة «mbc مصر»، عن ملابسات سرقته في إيطاليا: «أنا اتسرقت في إيطاليا، سرقوا مني ألماظ»، إلى جانب حديثعن عن عودته لطليقته علياء بسيوني واستعدادهما لإقامة حفل زفاف جديد بحضور أبناءهما.

وتابع: «اللي الناس شافوه في الصور وقالوا إن أحمد سعد لابس شبكة العروسة، وأنا عايز أقول أنا لو مش فنان، مش هيكون عندي حاجة ألماظ ولا حاجة غالية، والكولية دا حوالي 30 قيراط ألماظ».

وأضاف أحمد سعد: «وأنا عايز أقول بجد عظيمة يا مصر، وبجد الأمن المصري برقبة أي أمن أنا شفته في أوروبا».

 

 

 

 

عودة أحمد سعد وعلياء بسيوني : قررت الابتعاد عن كل المؤثرين علينا

وخلال المداخلة نفسها تحدث أحمد عن علاقته بمصممة الأزياء علياء بسيوني، بعد عودتهما مرة أخرى، إذ قال: «اللي حصل بصراحة، إني عايز أقول خبر حلو عني، لأن أخر فترة كانت أغلب الأخبار سلبية، وكأن حياة الفنانين مشوهة، وقررت أنا وعليا الابتعاد عن كل المؤثرين علينا».

واستكمل: «وننسى كل شئ سئ أيًا منّا قاله للآخر في لحظة زعل، ويعطي لكل منّا فرصة للأخر أن ينظر له بعين اهتمام من أجل الأطفال، وكريستيانو رونالدو مش أحسن منيّ، وإحنا حاليًا مش عايشين مع بعض».

وأضاف: «إحنا هنتجوز بس هنعمل فرح كبير ونعزم فيه ولادنا عشان يحضروا فرح أبوهم وأمهم وهتبقى مناسبة جميلة إن الولاد يتبسطوا معانا، وهعمل فرح كامل إن شاء الله ولادي يكونوا لابسين نفس فستان والدتهم، وأنا ابني يلبس زيّي، يعني الولاد يحضروا الفرح».